Skip to main content

Kundeservice

Før reisen

Alle priser på hjemmesiden er fratrukket eventuelle kampanje- og early booking-rabatter. Hvis du registrerer reiser med barn vil eventuelle barnerabatter også bli fratrukket. Dersom du ikke har mottatt rabattkode betyr det at Turs.no ikke har noen aktive rabattkoder i det aktuelle tidsrommet. En rabattkode deles ut i forbindelse med f. eks. messer, særlige kampanjer m.m. 

Bestillingsbekreftelse

Når bestillingen din er bekreftet får du et bookingnummer. Du vil motta en bestillingsbekreftelse på e-post senest 2 timer etter at reisen er bestilt. Dersom du ikke mottar en bekreftelse på din reisebestilling, kan du sjekke om den har havnet i “uønsket post” i din innboks. Dersom bekreftelsen ikke ligger der heller, ring oss og opplys hvilket telefonnummer reisen ble opprettet med. 

Navn og fødselsdato

Navnet ditt på billetten må stemme overens med det første fornavnet og siste etternavnet som står i passet ditt. Om opplysningene dine ikke samsvarer med passet ditt kan du i verste fall nektes ombordstigning på flyet. Vi behøver kun ditt for- og etternavn – øvrige mellomnavn kan utelates. Det er i tillegg viktig at vi har din korrekte fødselsdato.

Reisende under 18 år

Barn og ungdom under 18 år må reise med en voksen person over 18 år. Ingen under 18 år har lov til å reise alene med Turs.

Betaling

Depositumet skal betales senest 7 dager etter at du har bestilt reisen. Restbeløpet betales senest 35 dager før avreise. Hvis det allerede er mindre enn uker før avreise når reisen bestilles, skal hele prisen innbetales umiddelbart. 

Prisendringer

Prisene hos Turs justeres etter tilbud og etterspørsel. Jo flere reiser som blir kjøpt til en bestemt destinasjon/flyavgang, jo større sannsynlighet er det for at prisene stiger. Prisene senkes dersom en bestemt destinasjon eller flyavgang har et lavere antall bestillinger. Som oftest er det hotellene som velger å endre i prisene for å presse salget opp. Da gir vi selvfølgelig disse rabattene videre til nye gjester som ønsker å bestille en reise. Prisen blir oppjustert dersom hotellene velger å fjerne en rabatt som tidligere har vært på reisen. 

Reisedokumenter

Du vil motta reisedokumentene dine tidligst 6 uker før avreise og senest 1 uke før avreise. Dersom det er under 35 dager til avreise vil du motta reisedokumentene etter at betalingen er gjennomført. Disse blir sendt til deg per e-mail. Dersom du ønsker å få tilsendt reisedokumentene med posten følger det med et administrasjonsgebyr på 150,-. Det er ikke nødvendig å klippe billettene ut. Reisedokumentene printes ut som de mottas på e-post, og tas med til flyplassen og destinasjonen din.  

Mine bestillinger

Mine bestillinger-siden er din personlige reiseside hos Turs. Her finner du all informasjon vedrørende din reise. På denne siden kan du også gjennomføre betalinger, og f. eks. endre dine valg angående bagasje. Neste gang du skal bestille tur hos Turs.no ligger alt på din side. Dette gjør det veldig enkelt og oversiktlig for deg.

Bagasjemerke

Turs fremsender ikke bagasjemerker, og vi anbefaler at du bruker dine egne merker. Alle kofferter får påsatt et bagasjemerke ved innsjekking på flyplassen, slik at de kan følge med på din bagasje i deres systemer.

Busstransport

Når du bestiller reise er det også mulig å bestille busstransport tur/retur til flyplassen. Har du med deg en elektrisk rullestol eller annet utstyr av en viss størrelse kan det være nødvendig å bestille privat transport for å garantere at det er nok plass. Du er velkommen til å ringe oss angående priser og muligheter.

Gavekort

For å bestille et gavekort kan du kontakte oss på telefon eller e-mail med detaljer om avsender og den heldige mottakeren. Videre lager vi gavekortet, og så fort betalingen er gjennomført vil vi sende gavekortet på e-mail. Gavekortene våre har en gyldighet på 2 år og kan ikke byttes til kontanter. Dersom du ønsker å bruke et gavekort som betaling for din reise skal dette bekreftes til oss sammen med gavekortnummeret og beløpet på e-mail. Om gavekortet er i form av en rabattkode kan dette innløses når reisen er booket.

På flyreisen

Rullestoler kan medbringes på reisen, og personalet på flyplassen vil gi instrukser i forhold til eventuell innsjekking av disse. For å kunne medbringe en rullestol må Turs ha målene på rullestolen. Høyde, lengde og bredde i utfoldet og sammenfoldet form samt vekt skal formidles til oss på e-mail eller telefon. 

Barnevogn

Hvis barnet er under 2 år er det alltid mulig å medbringe barnevogn. Turs kan dessverre ikke garantere at det er mulig å ta med en sportsvogn helt frem til gaten. Vi anbefaler derfor at du forhører deg om dette ved check-in-skranken.

Gravid

De forskjellige flyselskapene har egne regler for gravide som reiser. Det er derfor viktig at du undersøker hvilke regler som gjelder hos flyselskapet du flyr med.

Taxfree

De fleste flyselskapene som Turs bruker har salg av taxfree-varer om bord på flyet. Sortimentet er imidlertid varierende blant flyselskapene. Som oftest er det ikke mulig å forhåndsbestille hjemmefra. Det er ikke lov å drikke medbrakt taxfree på flyet.

Medisin

Skal du reise og har behov for å ta med medisiner, anbefaler vi at du medbringer medisinen i originalemballasjen. Dersom medisinen er reseptbelagt er det viktig at du har med en skriftlig legeerklæring fra din lege. Vi anbefaler at erklæringen er på engelsk.  

Mat på flyet

Mat på flyet er ikke inkludert i prisen. Du har imidlertid mulighet til å ta med egen mat eller kjøpe noe om bord.

Setereservasjon

På noen av flyvningene våre er det mulig å reservere seter på forhånd. Dette er en service som flyselskapet i så fall tilbyr, og Turs tar ikke ansvar for eventuelle tekniske problemer med dette.

Barn under 2 år

Reiser du med barn under 2 år må barnet sitte på fanget til sine foresatte under flyreisen og i transferbussen. Det er tillatt med ett spedbarn per voksen. Husk at det er alderen på barnet ved hjemkomst som gjelder. Det er forskjellig fra flyselskap til flyselskap om barn under 2 år har rett til å medbringe innsjekket bagasje. Med barn under 2 år har man alltid rett til å medbringe sportsvogn eller barnevogn. 

Innsjekking

Vi anbefaler alltid at du er på flyplassen senest 2 timer før avreisetidspunktet. Informasjonsskjermene på flyplassen vil vise hvilken skranke du skal henvende deg til ved innsjekking.

Pass

Du må alltid ha med pass på reisen, og er selv ansvarlig for passets gyldighet. På enkelte av Turs destinasjoner kreves det at passet ditt er gyldig i minimum 6 måneder etter avreise.

På destinasjonen

Busstransport ved ankomst. Når du ankommer destinasjonen vil du bli tatt imot av våre guider eller en annen Turs-representant. Det kan ikke garanteres at det vil være guider på bussen som skal til ditt hotell, men du vil alltid motta relevant velkomstinformasjon enten på flyplassen eller ved ankomst til hotellet med telefonnummer til dine guider.

Busstransport på hjemreisen

Cirka 24 timer før hjemreise opplyses avgangstidspunktet fra hotellet. Guidene våre vil informere deg om dette på en oppslagstavle i resepsjonen. Ta kontakt med guidene på destinasjonen dersom du er i tvil om avgangstidspunktet. Du finner telefonnummeret deres i velkomstinformasjonen.

Guideservice

På de fleste av Turs sine destinasjoner vil det være skandinaviske guider som tar deg imot på flyplassen for å besvare eventuelle spørsmål. Guidenes kontaktinformasjon samt tider for hotellbesøk vil stå i velkomstbrevet ditt. I enkelte tilfeller vil Turs være representert av en engelsktalende guide. Dersom du opplever problemer på reisen din, kan du alltid kontakte Turs sine guider. De kan som regel hjelpe deg å løse problemet.

Utflukter

Når du ankommer destinasjonen, vil utfluktsprogrammet utleveres sammen med velkomstmaterialet ditt. Hvis du ønsker å reservere en plass på en utflukt henvender du deg til guidene. Utflukter kan ikke kjøpes hjemmefra innen avreise.

Pensjon

Turs’ hoteller tilbyr forskjellige typer måltidspakker. Informasjon angående pensjon finnes under hvert enkelt hotell.

Allergier og særlige dietter

Dersom du har allergier eller følger en spesiell diett informerer vi gjerne hotellet om dette. Vi kan imidlertid ikke garantere at hotellet har mulighet til å ta hensyn til spesielle dietter.

Reklamasjon

Hvis du har en reklamasjon i forbindelse med reisen din skal du straks kontakte guiden på destinasjonen. Dersom det ikke er en guide på destinasjonen kan du kontakte vårt kontor direkte. Blir problemet likevel ikke løst samtidig som du er på destinasjonen, kan du sende reklamasjonen din på e-mail til Turs senest 2 dager etter reisens avslutning. Reklamasjoner som ikke blir rapportert på reisemålet vil ikke bli behandlet.

Glemte gjenstander

Vi hjelper deg gjerne med etterlysning av glemte gjenstander. Dersom du har glemt noe, kontakt oss så fort som mulig etter hjemkomst. For å dekke administrative omkostninger i forbindelse med etterlysningen oppkreves det et gebyr på 300,-. Dette skal betales uansett om gjenstanden som er glemt dukker opp eller ei. Hvis guidene våre finner gjenstanden vil du bli bedt om å betale beløpet for porto. Alle glemte gjenstander sendes direkte fra destinasjonen til din hjemmeadresse på ditt eget ansvar.

Kjøp på destinasjonen

På mange av Turs’ destinasjoner vil du finne et stort utvalg av lokale butikker. Kvaliteten på produktene kan være varierende, og Turs kan dessverre ikke hjelpe deg dersom du er misfornøyd med kjøpet ditt.

Direkte fra Norge
Vi flyr til nye og spennende destinasjoner i Europa direkte fra Norge.
 
Direkte til Sol og Varme
Savner du sommeren? Ta deg en tur direkte til en av våre opplevelsesrike destinasjoner.
 
Direkte samarbeid
Vi hjelper deg med neste gruppereise, vennetur eller firmaevent. Er dere en stor gruppe som skal på tur? Ta kontakt så skreddersyr vi den perfekte reise for dere.